Biskupin

Wycieczka do Biskupina 2017

Pani Elżbieta Ceglewska, pani Agnieszka Chyb, pani Beata Iskra-Andrzejewska, pani Edyta Kochanowska, wicedyrektor pani Renata Pietrusińska, pani Zofia Reniecka oraz pan Jerzy Serafin

22 września 2017 roku uczniowie z naszej szkoły podstawowej udali się wraz z opiekunami i wychowawcami na wycieczkę do Biskupina. O godzinie 8.10 dwa zapełnione do ostatniego miejsca autokary wyruszyły spod naszej placówki. W strugach deszczu ruszyliśmy w kierunku Inowrocławia. Podróż minęła szybko i po dwóch godzinach jazdy bezpiecznie dotarliśmy do Biskupina. W czasie naszego pobytu miał miejsce XXIII Festyn Archeologiczny. Tegoroczny festyn upływał pod hasłem "Bogowie wojny." Sprawnie wkroczyliśmy na teren parku i w pierwszej kolejności skierowaliśmy nasze kroki do muzeum, gdzie zapoznaliśmy się z historią odkrycia prasłowiańskiego grodziska. Zwiedziliśmy również wystawę dotyczącą historii rozwoju miecza. Po zdobyciu podstaw wiedzy o zabytku - przeszliśmy ścieżkę tematyczną dotyczącą roślin i zwierząt zamieszkujących okoliczne lasy pojezierza gnieźnieńskiego. Następnie mieliśmy możliwość podziwiania słynnych koników polskich oraz kóz, owiec i innych zwierząt hodowanych przez naszych praprzodków. Następnie udaliśmy się obozu Legionistów Rzymskich oraz obozu Daków. Po drodze podziwialiśmy uzbrojenie gladiatorów. Wszyscy mieliśmy możliwość obserwowania i udziału w pracach rzemieślników z dawnych czasów. Zwiedziliśmy dokładnie zrekonstruowane elementy grodu - chaty i wały obronne. Na głównym placu osady oglądaliśmy zmagania bitewne Rzymian i Daków. Na całe szczęście pogoda dopisywała i nie padało. Był czas na zakup pamiątek. Pojechaliśmy również aż do Wenecji. Tam podziwialiśmy zabytkową kolejkę wąskotorową. Obejrzeliśmy również ruiny zamku polskiego oraz stojące przy nim machiny oblężnicze. Czas wycieczki w przeszłość szybko upłynął. Wszyscy szczęśliwie wróciliśmy do domów około 17.10. Po drodze zjedliśmy ciepły posiłek w restauracji McDonald's.

Opracował, zdjęcia wykonał oraz edytował pan Jerzy Serafin. (22.09.2017r)