+ Zespól Szkół w Raciążku (Szkoła Podstawowa i Gimnazjum) im. KEN, 87-721 Raciążek, ul. Szkolna, woj. kujawsko-pomorskie

Rajd rowerowy

Rajd rowerowy do Zamku w Bobrownikach

Panie: Joanna Górecka oraz Katarzyna Stężewska

Z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego dnia 21.09.2016 odbył się rajd rowerowy do Bobrownik z przeprawą promową w Nieszawie. Wyruszyliśmy z Raciążka o godzinie 8:15. W ostatniej chwili udało się nam zdążyć na przeprawę o godzinie 9:00. Dla niektórych uczestników był to pierwszy raz. Po przepłynięciu Wisły podziwialiśmy malownicze widoki wśród pól i lasów. W oddali mieliśmy okazję obserwować żurawie.

Na początku wycieczki wszystkie rowery były sprawne. Jednak wędrówki przez las spowodowały awarię roweru Kuby, z którą uporaliśmy się przy pomocy pana wożnego w pobliskim gimnazjum.

W czasie postoju w bobrownickich lasach chłopcy urządzili sobie "dyskotekę" za znakiem NATURA 2016. Dziewczynki natomiast żywiołowo rozmawiały o otaczającej nas przyrodzie, zmęczeniu i oczywiście o chłopakach. W pobliskim sklepie w miejscowości Rybitwy uzupełniliśmy zapasy żywności.

Następnie ruszyliśmy w dalszą wędrówkę na ruiny zamku w Bobrownikach. Podziwialiśmy tam okolicę i zamek położony nad nurtem Wisły. W pobliskim terenie rekreacyjnym graliśmy w siatkówkę oraz odpoczywaliśmy po długiej i męczącej drodze.

Niestety czas płynął bardzo szybko i musieliśmy wracać. W drodze powrotnej pani Asia Górecka narzuciła mordercze tempo. Na szczęście wszyscy przeżyli. O godzinie 13:15 udaliśmy się na drugą stronę Wisły. Podziwialiśmy Wisłę i promienie słońca odbijające się od jej fal.

Na terenie rekreacyjnym w Nieszawie znów oddaliśmy się radosnej grze w piłkę siatkową. Zarówno w Bobrownikach jak i w Nieszawie zazdrościliśmy trochę tych pięknych obiektów sportowych.

Cały rajd bardzo nam się podobał wszyscy wołają WIĘCEJ I WIĘCEJ!!!!!!

Tutaj podziwialiśmy piękno lasów w dolinie Wisły

Widok nurtu Wisły z ruin zamku w Bobrownikach

Na tle ruin zamku

Apetyt dopisywał wszystkim

Ruszamy w drogę powrotną

Opracowała uczennica Oliwia Sobczak, zdjęcia wykonała uczennica Alicja Gostyńska. Edytował pan Jerzy Serafin (29.09.2016r)